četvrtak, 23. srpnja 2015.

Recept za nezaboravne palačinke


Ne znam da li više volim da ih jedem ili da ih pravim, ili da uživam gledajući kako ih drugi jedu. A nemam ništa protiv ni kad mi pritom udele po neki kompliment,ili pak kad me počaste istim ;)

Pravim ih uvek po meri. Prošlo je neko vreme dok nisam došla do idealne mere, tj. razmere sastojaka. Ranije sam pravila sa malo manje tečnosti, pa bih tokom pečenja uvek dodavala još vode u testo, tek kasnije sam došla do dobre mere za tečnost.

Da bi palačinke bile lepe, tanke, mekane i rastegljive bitne su dve stvari - da je testo prilično retko, i da se peku kratko. Ovo drugo uslovljava da je tiganj dobar. Za mene je jedini dobar tiganj Tefal sa debljim dnom. Oni stalno menjaju imena linijama svojih proizvoda, ali u osnovi, uvek je to isti tiganj, sa dnom debljine 4 mm.

Palačinke:





Sastojci:

1 jaje
200 g mekog brašna
prstohvat soli
225 ml mleka
225 ml vode
malo ulja za podmazivanje tiganja






Postupak:

1. U sud sipati brašno, jaje i polovinu jedne tečnosti. Razmutiti varjačom da se dobije glatko testo bez grudvica. Dodati ostalu tečnost, u dva-tri navrata.

2. Dobar teflonski tiganj nauljiti sa par kapi ulja pre svakog izlivanja testa. Jednu kutlaču testa sipati na tiganj i brzo razliti. Peći sa jedne strane dok ivice ne počnu da se odvajaju i odmah okrenuti. Sa druge strane peći bukvalno 10 sekundi, i odmah vaditi napolje. Od ove mere dobije se 9-10 palačinki.

Napomena: odnos mleka i vode može biti i drugačiji, samo neka u zbiru bude 450 ml tečnosti.

Prijedlog: mažite ih nutelom :)


Nema komentara:

Objavi komentar